Szkolenia wyjazdowe

Lista szkoleń

Podatek dochodowy PIT, CIT, ryczałt & ważne zmiany w VAT 2022/2023
RODO, AML/CFT w praktyce biura księgowego

Szkolenie

Najważniejsze zmiany w podatkach PIT, CIT, VAT w 2022 r. i 2023 r.
RODO, AML

I. Cel szkolenia:

Celem 2-dniowego szkolenia jest zaprezentowanie niektórych zmian obowiązujących od 2022 r. oraz
projektowanych zmian na rok 2023 w zakresie podatku dochodowego (CIT, PIT i ryczałt
ewidencjonowany) oraz podatku VAT,


W 2022 r. do istotnych zmian zaliczyć należy wprowadzenie na gruncie podatków dochodowych
dodatkowych ulg dla przedsiębiorców, ograniczenie możliwości zaliczania niektórych wydatków do
kosztów podatkowych, istotne zmiany w obszarze obowiązków płatnika. Niektóre rozwiązania będą
obowiązywać od 2023 r.


W zakresie podatku VAT zmiany wprowadzane m.in. w ramach tzw. pakietów SLIM VAT 1, SLIM
VAT 2, SLIM VAT 3, które weszły w życie w 2022 r. oraz wejdą w życie w 2023 r.

II. Program szkolenia:

Blok tematyczny I

Zmiany w 2022 r. w PIT – dla podatnika

  1. Zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków.
  2. Zmiany w zakresie osób samotnie wychowujących dzieci.
  3. Zwiększenie limitu zarobków dzieci i wpływ na możliwość korzystania przez rodziców z preferencji podatkowych.
  4. Zmiany istotne dla przedsiębiorców (wprowadzenie nowych ulg, zmiany w ryczałcie podstawa wymiaru dla składki zdrowotnej w zależności od formy prawnej i formy opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej oraz wprowadzone zmiany od 01-07-2022 r.).
  5. Nowe zwolnienia (ulga dla seniorów, ulga dla rodzin wielodzietnych, ulga dla powracających do kraju).
  6. Ulgi dla przedsiębiorców.
  7. Zmiany w zakresie skali podatkowej.
  8. Odliczenia od dochodu i od podatku – istotne zmiany (np. w uldze rehabilitacyjnej).
  9. Zeznania roczne za 2022 r. i możliwość zmiany formy opodatkowania dla przedsiębiorców z uwagi na zmianę skali podatkowej dla roku 2022 r.
  10. Likwidacja ulgi dla klasy średniej, ale możliwość ustalenia hipotetycznego podatku w zeznaniu rocznym.
Blok tematyczny II

Zmiany w 2022 r. w PIT – dla płatnika

  1. Brak obowiązku uwzględniania ulgi dla klasy średniej.
  2. Zmiany w zakresie uwzględniania kwoty zmniejszającej podatek w zaliczkach.
  3. Zmiany w zakresie przyjmowania oświadczeń i wniosków od podatników.
  4. Zwolnienie płatnika z obowiązku poboru zaliczki na podatek.
  5. Możliwość nie uwzględniania kosztów podatkowych dla pracowników na podstawie złożonego oświadczenia.
  6. Zmiana stawki dla umów zlecenia do 200 zł. Kiedy można zastosować zryczałtowany podatek, a kiedy należy pobrać zaliczkę na podatek.
Blok tematyczny III

Projektowane zmiany w PIT i CIT na 2023 r.

Nowe wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów z uwzględnieniem zmian na rok 2023:

  1. Odsetki od pożyczek na transakcje kapitałowe.
  2. Planowana zmiana przepisów w zakresie kosztów finansowania dłużnego na transakcje kapitałowe.
  3. Przepisy przejściowe – z mocą wsteczną?
  4. Co z ukrytą dywidendą, czy przepisy wejdą życie w 2023 r.?
Blok tematyczny IV

Zmiany w podatku VAT w 2022 r.

  1. Grupa VAT jako nowa kategoria podatnika – uwagi ogólne.
  2. Możliwość opodatkowania VAT niektórych usług finansowych, w tym obowiązek podatkowy, fakturowanie, odliczanie VAT, itp.
  3. Szybki zwrot VAT dla podatników stosujących rozliczenia bezgotówkowe.
  4. Zmiany w deklaracjach kwartalnych.
  5. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (tzw. KSeF) w 2022 jako wstęp do obligatoryjnego stosowania. Wdrożenie procedur przygotowawczych do systemu obowiązkowego.
  6. Zniesienie uciążliwych warunków dla faktur korygujących w zakresie posiadania dokumentacji uzgodnieniowej.
  7. Transakcje łańcuchowe i dostosowanie przepisów dotyczących organizacji transportu w eksporcie towarów i WDT.
  8. Określenie momentu ujęcia korekty WNT i importu usług.
  9. Oświadczenia niezbędne przy sprzedaży budynków, lokali i budowli składane w akcie notarialnym.
  10. Uproszczenie zasad odliczania podatku naliczonego z tytułu importu usług.
  11. Zmiana terminu na zgłoszenie VAT-26 (samochody osobowe).
  12. Zmiany w uldze na złe długi (wydłużenie okresu na zastosowanie ulgi, zniesienie różnych ograniczeń formalnych, wprowadzenie ulgi w odniesieniu do konsumentów).
  13. Zastąpienie oznaczeń „SW” i „EE” jednym wspólnym oznaczeniem „WSTO_EE” (pakiet e-commerce).
  14. Obowiązek stosowania określonych oznaczeń w razie korzystania z ulgi na złe długi.
Blok tematyczny V

Projektowane zmiany w podatku VAT na 2023 r.

Podatek VAT w 2022/2023 r. – propozycje zmian z pakietu „SLIM VAT 3” od 1 stycznia 2023 r.

  1. Podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie.
  2. WDT – doprecyzowanie kwestii związanej z otrzymaniem dokumentów z opóźnieniem (tj. w dacie powstania obowiązku podatkowego).
  3. Uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczenia podstawy opodatkowania przy korektach in plus oraz in minus.
  4. Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT.
  5. Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line.
  6. Podniesienie z 500 do 10 tyś. Zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że przekroczyła 98 %).
  7. Brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej.
  8. Wprowadzenie przepisu o braku obowiązku wystawienia faktury w przypadku, gdy wpłata zaliczki oraz dostawa towarów/usługa zostaną dokonane w tym samym okresie rozliczeniowym.
  9. Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora.
  10. Obniżenie 20% sankcji VAT do 10% oraz 15 % sankcji do 5%; możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe.
  11. Umożliwienie zasad korygowania transakcji rozliczanych w ramach OSS oraz IOSS, gdy podatnik na moment jej składania nie korzysta z procedury OSS.
 
 
Blok tematyczny VI

RODO w praktyce biura księgowego

  1. Pojęcie danych osobowych – dlaczego dane, które wydają się nieistotne, mogą mieć aż takie znaczenie?
  2. Czy biuro rachunkowe powinno wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych?
  3. Zasady przetwarzania danych w biurze rachunkowym
  4. Bezpieczeństwo w RODO – dlaczego brak jest jednoznacznych kryteriów i wytycznych, czyli o podejściu opartym o ryzyko
  5. Różnica między analizą ryzyka a DPIA (oceną skutków dla ochrony danych) – czy i jak należy je przeprowadzić
  6. Obowiązek informacyjny – forma i treść. Przygotowanie klauzuli informacyjnej dla biura rachunkowego
  7. Wspólne przygotowanie wewnętrznej dokumentacji przetwarzania danych osobowych dla biura rachunkowego.
Blok tematyczny VII

AML/CFT w praktyce biura księgowego

  1. Fakty i mity na temat obowiązywania i stosowania ustawy AML/CFT
  2. Ustawa AML/CFT „w pigułce” w odniesieniu do obowiązków instytucji obowiązanej .Omówienie obowiązków wynikających z ustawy w ujęciu praktycznym
  3. Ocena ryzyka instytucji obowiązanej, a ocena ryzyka klienta. Czynniki ryzyka
  4. Środki bezpieczeństwa finansowego – pojęcie i stosowanie
  5. Beneficjenci rzeczywiści – pojęcie, weryfikacja, rejestr
  6. Obowiązki dokumentacyjne – przeprowadzenie analizy ryzyka oraz omówienie i wypełnienie wzoru procedury wewnętrznej
  7. Obowiązek raportowania transakcji do GIIF – teoria i praktyka.
  8. Obowiązek informacyjny a tajemnica zawodowa

Zapisz się na szkolenie już teraz!

Szczegóły pobytu/szkolenia w formule wyjazdowej – wyjątkowa oferta

Oferta obejmuje:
  • 11 godzin szkolenia,
  • nocleg w hotelu „Belfer”
    ul. Główna 38
    63-020 Zaniemyśl k/Poznania
  • pełne wyżywienie,
  • korzystanie z sali do zajęć,
  • dojazd we własnym zakresie

Dzień pierwszy

Harmonogram:

  • Godz.11.00 – zakwaterowanie/szkolenie
  • Godz. 11.00 – 12.30 szkolenie
  • Godz. 12.30 – 12.45 serwis kawowy
  • Godz. 12,45 – 14.15 szkolenie 
  • Godz. 14.15 – 15.30 obiad
  • Godz. 15.30 – 17.00 szkolenie
  • Godz. 17.00 – 17.15 serwis kawowy
  • Godz. 17.15 – 18.45 szkolenie
  • Godz. 19.00 kolacja
    relaks

Dzień drugi

Harmonogram:

  • Godz. 8.30 śniadanie
  • Godz. 9.00 – 10.30 – szkolenie.
  • Godz. 10.30 – 10.45 – przerwa kawowa
  • Godz. 10.45 – 12.15 – szkolenie
  • Godz. 12.15 – 12.30 – serwis kawowy
  • Godz. 12.30 – 14.00 – szkolenie
Szkolenie w formule wyjazdowej 2-dniowe Hotel Belfer - Zaniemyśl

Koszt: 1499 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 11 godzin szkolenia, pytania i odpowiedzi, zakwaterowanie, pełne wyżywienie, kameralna grupa.

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenia wyjazdowe
  • potwierdzenie wpłaty prosimy o przesłanie na adres e-mail: szkolenia@mcstax.pl
  • przed dokonaniem wpłaty na szkolenie w formule wyjazdowej prosimy o kontakt w celu potwierdzenia wolnego miejsca w wybranym terminie
  • wypełniony i wysłany formularz zgłoszeniowy stanowi akceptację regulaminu szkoleń (dostępny poniżej)
  • wpłaty za szkolenie należy dokonać na wskazany nr. konta:
    MCS TAX Sp. z o.o.
    62-002 Suchy Las
    Ul. Zakątek 4
    SANTANDER
    96 1090 1346 0000 0001 4736 6890