Szkolenia stacjonarne
Lista szkoleń
Podatek dochodowy PIT, CIT, Ryczałt - najważniejsze zmiany & Polski Ład 2022/2023
Najważniejsze zmiany w podatkach VAT 2022/2023
KPiR dla początkujących
KPiR dla zaawansowanych
Ordynacja podatkowa
RODO i AML
Kontrola podatkowa w Firmie - jak się dobrze przygotować
Szkolenie I
Podatek dochodowy /najważniejsze zmiany & Polski Ład 2022/2023
I. Cel 6-godzinnego szkolenia
termin: 6. 02. 2023
Celem szkolenia jest zaprezentowanie niektórych zmian obowiązujących od 2022 r. oraz projektowanych zmian na rok 2023 w zakresie podatku dochodowego (CIT, PIT i ryczałt ewidencjonowany).
W 2022 r. do istotnych zmian zaliczyć należy wprowadzenie na gruncie podatków dochodowych dodatkowych ulg dla przedsiębiorców, ograniczenie możliwości zaliczania niektórych wydatków do kosztów podatkowych, istotne zmiany w obszarze obowiązków płatnika. Niektóre rozwiązania będą obowiązywać od 2023 r.
II. Program szkolenia:
Blok tematyczny I
Zmiany w 2022 r. w PIT – dla podatnika
- Zmiany w zakresie wspólnego rozliczania małżonków.
- Zmiany w zakresie osób samotnie wychowujących dzieci.
- Zwiększenie limitu zarobków dzieci i wpływ na możliwość korzystania przez rodziców z preferencji podatkowych.
- Zmiany istotne dla przedsiębiorców (wprowadzenie nowych ulg, zmiany w ryczałcie podstawa wymiaru dla składki zdrowotnej w zależności od formy prawnej i formy opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej oraz wprowadzone zmiany od 01-07-2022 r.).
- Nowe zwolnienia (ulga dla seniorów, ulga dla rodzin wielodzietnych, ulga dla powracających do kraju).
- Ulgi dla przedsiębiorców.
- Zmiany w zakresie skali podatkowej.
- Odliczenia od dochodu i od podatku – istotne zmiany (np. w uldze rehabilitacyjnej).
- Zeznania roczne za 2022 r. i możliwość zmiany formy opodatkowania dla przedsiębiorców z uwagi na zmianę skali podatkowej dla roku 2022 r.
- Likwidacja ulgi dla klasy średniej, ale możliwość ustalenia hipotetycznego podatku w zeznaniu rocznym.
Blok tematyczny II
Zmiany w 2022 r. w PIT – dla płatnika
- Brak obowiązku uwzględniania ulgi dla klasy średniej.
- Zmiany w zakresie uwzględniania kwoty zmniejszającej podatek w zaliczkach.
- Zmiany w zakresie przyjmowania oświadczeń i wniosków od podatników.
- Zwolnienie płatnika z obowiązku poboru zaliczki na podatek.
- Możliwość nie uwzględniania kosztów podatkowych dla pracowników na podstawie złożonego oświadczenia.
- Zmiana stawki dla umów zlecenia do 200 zł. Kiedy można zastosować zryczałtowany podatek, a kiedy należy pobrać zaliczkę na podatek.
Blok tematyczny III
Projektowane zmiany w PIT i CIT na 2023 r.
Nowe wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów z uwzględnieniem zmian na rok 2023:
- Odsetki od pożyczek na transakcje kapitałowe.
- Planowana zmiana przepisów w zakresie kosztów finansowania dłużnego na transakcje kapitałowe.
- Przepisy przejściowe – z mocą wsteczną?
- Co z ukrytą dywidendą, czy przepisy wejdą życie w 2023 r.?
Koszt: 499 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 6 godzin szkolenia (od 9 – 15stej), w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie II
KPiR - książka przychodów i rozchodów- kurs dla początkujących 2023
Cel i program 12-godzinnego kursu/2 spotkania
termin: 4-5. 02. 2023
Blok tematyczny I
Formy prawne i podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej
Kurs adresowany jest do osób, które chcą samodzielnie prowadzić własną uproszczoną księgowość, a także do osób, które zamierzają podjąć pracę w biurze rachunkowym. Podczas kursu przedstawione zostaną zagadnienia w sposóbpraktyczny, tak aby po zakończeniu kursu uczestnik potrafił samodzielnie rozpocząć pracę z KPiR.
- Omówienie form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej.
- Omówienie form opodatkowania działalności gospodarczej.
- Przedstawienie kiedy i w jakiej formie prawnej i formie opodatkowania należy/można prowadzić KPiR.
Blok tematyczny II
Podstawy prawne
- Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych – zagadnienia ogólne.
- Omówienie rozporządzenia w sprawie KPiR.
Blok tematyczny III
Zapisy w KPiR
- Przedstawienie wzoru KPiR.
- Omówienie poszczególnych kolumn.
- W jaki sposób należy dokonywać zapisów w KPiR?
- Dowody księgowe – rodzaje dowodów księgowych.
- Sposób ewidencjonowania towarów/materiałów handlowych.
- Sposób ewidencjonowania pozostałych wydatków.
- Moment dokonywania zapisów operacji gospodarczych.
Blok tematyczny IV
Ewidencje towarzyszące
- Ewidencja VAT.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Ewidencja sprzedaży.
- Ewidencja kupna sprzedaży wartości dewizowych.
- Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy.
- Ewidencja przebiegu pojazdu.
Blok tematyczny V
Zaliczki na podatek dochodowy
- Forma opodatkowania.
- Sposób ustalania zaliczki na podatek dochodowy a wybrana forma opodatkowania.
Blok tematyczny VI
Zamknięcie roku podatkowego w KPiR
- Sporządzenie spisu z natury.
- Zamknięcie KPiR i ustalenie dochodu.
- Przechowywanie dokumentacji księgowej.
Koszt: 899 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 12 godzin szkolenia (od 9 – 15stej) – 2 dni, w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie III
KPiR - książka przychodów i rozchodów- kurs dla zaawansowanych 2023
Cel i program 24-godzinnego kursu/4 spotkania
termin: 6-7. 03, 11-12. 03. 2023
Blok tematyczny I
Formy prawne i podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej
Kurs adresowany jest do osób, które samodzielnie prowadzą własną uproszczoną księgowość, ale zdarzają się problematyczne sytuacje, a także do osób, które pracują w biurze rachunkowym z różnymi klientami np. rozliczają spółki osobowe.
Podczas kursu przedstawione zostaną zagadnienia w sposób praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu uczestnik potrafił samodzielnie rozwiązywać problemy z niestandardową operacją gospodarczą z KPiR.
- Definicja przedsiębiorcy w rozumieniu Prawa Przedsiębiorców.
- Omówienie form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej, w tym spółek osobowych.
- Omówienie form opodatkowania działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej.
- Przedstawienie, kiedy i w jakiej formie prawnej i formie opodatkowania należy/można prowadzić KPiR.
Blok tematyczny II
Podstawy prawne
- Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych – zagadnienia ogólne (źródła przychodów a KPiR).
- Omówienie rozporządzenia w sprawie KPiR.
Blok tematyczny III
Zapisy w KPiR
- Przedstawienie wzoru KPiR.
- Omówienie poszczególnych kolumn.
- W jaki sposób należy dokonywać zapisów w KPiR?
- Dowody księgowe – rodzaje dowodów księgowych.
- Sposób ewidencjonowania towarów/materiałów handlowych.
- Sposób ewidencjonowania pozostałych wydatków.
- Moment dokonywania zapisów operacji gospodarczych.
- Przychody podatkowe – moment powstania.
- Podział kosztów a zapis w KPiR.
- Samochód w firmie a koszty podatkowe w KPiR.
- Problemy związane z zapisami zdarzeń gospodarczych w ramach spółki osobowej.
Blok tematyczny IV
Ewidencje towarzyszące
- Ewidencja VAT (podatnicy zwolnieni z VAT, podatnicy opodatkowani VAT) – a zapisy w KPiR.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Ewidencja sprzedaży.
- Ewidencja kupna sprzedaży wartości dewizowych.
- Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy.
- Ewidencja przebiegu pojazdu.
Blok tematyczny V
Zaliczki na podatek dochodowy
- Forma opodatkowania (skala podatkowa, podatek liniowy).
- Sposób ustalania zaliczki na podatek dochodowy a wybrana forma opodatkowania.
- Sposób ustalenia zaliczki dla wspólników spółki osobowej.
Blok tematyczny VI
Zamknięcie roku podatkowego w KPiR
- Sporządzenie spisu z natury.
- Zamknięcie KPiR i ustalenie dochodu.
- Przechowywanie dokumentacji księgowej.
Koszt: 1499 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 24 godzin szkolenia (od 9 – 15stej) – 4 dni, pytania i odpowiedzi, przerwy kawowe.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie IV
Ordynacja Podatkowa w codziennej pracy przedsiębiorcy
Cel i program 6-godzinnego szkolenia
termin: 4. 03. 2023
Blok tematyczny I
Zobowiązania podatkowe
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom szkolenia wiedzy w zakresie najważniejszych zagadnień wynikających z ordynacji podatkowej takich jak składanie dodatkowych informacji, obliczanie odsetek od zaległości w stawce podstawowej i podwyższonej, a kiedy odsetek się nie nalicza, jak obliczać urzędowe terminy, co to jest decyzja ustalająca i czym różni się od decyzji określającej zobowiązanie podatkowe i jakie to ma znaczenie dla przedsiębiorcy. Kiedy organ może zablokować rachunek bankowy. W trakcie szkoleń przedstawione zostaną najistotniejsze zagadnienia, które pojawiają się w bieżącej pracy m.in. kiedy można złożyć korektę deklaracji, kto może zapłacić podatek za podatnika, kto ponosi odpowiedzialność za zaległości podatkowe.
Najważniejszą częścią szkolenia będzie blok poświęcony procedurom podatkowym: postępowanie podatkowe, czynności sprawdzające, kontrola podatkowa i kontrola celno-skarbowa. Przedstawione zostaną różnice między kontrolą podatkową a kontrolą celno-skarbową.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę przydatną podczas prowadzonej kontroli czy postępowania podatkowego.
1. Terminy – jak liczyć urzędowe terminy?
2. Odpowiedzialność podatnika za zobowiązania podatkowe.
3. Odpowiedzialność osób trzecich (małżonka, spadkobiercy, członka zarządu, wspólnika spółki osobowej) za zobowiązania podatkowe podatnika.
4. Zaległość podatkowa – kiedy powstaje?
5. Odsetki od zaległości podatkowej – kiedy liczyć wg. podstawowej stawki, kiedy wg. podwyższonej, a kiedy nie nalicza się odsetek od zaległości podatkowej?
6. Kto za kogo może zapłacić podatek?
7. Czy każdy przedsiębiorca musi mieć konto bankowe związane z prowadzoną działalnością gospodarczą?
8. Kiedy i jakie zmiany należy zgłaszać organowi podatkowemu i jakie są konsekwencje braku poinformowania organu podatkowego?
9. JPK – księga czy deklaracja? I dlaczego ma to znaczenie?
10. Przepisy w Ordynacji podatkowej dotyczące możliwości zablokowania przez organ podatkowy konta bankowego podatnika.
Blok tematyczny II
Procedura w zakresie prowadzonego postępowania podatkowego
1. Strona w postępowaniu podatkowym.
2. Prawa i obowiązki stron w postępowaniu.
3. Zasady podatkowe w postępowaniu podatkowym i ich znaczenie.
4. Terminy załatwiania spraw – art. 139 Ordynacji podatkowej.
5. Co w sytuacji, gdy organ przedłuża postępowanie podatkowe – konsekwencje dla podatnika.
6. Wszczęcie i prowadzenie postępowania podatkowego.
7. Kiedy jest obowiązek wszczęcia postępowania podatkowego po zakończonej kontroli podatkowej, a kiedy organ podatkowy może wszcząć postępowanie po zakończonej kontroli podatkowej.
8. Decyzja – art. 207 Ordynacji podatkowej.
9. Rodzaje decyzji podatkowych i ich znaczenie dla podatnika.
10. Odwołanie od decyzji – art. 220-234 Ordynacji podatkowej.
Blok tematyczny III
Kontrola podatkowa a kontrola celno-skarbowa
1. Kontrola podatkowa
czy ustawa prawo przedsiębiorcy ma zastosowanie do kontroli podatkowej?
wszczęcie kontroli podatkowej;
upoważnienie do prowadzenia kontroli;
zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli;
kiedy nie zawiadamia się o zamiarze prowadzenia kontroli;
prawa i obowiązki kontrolowanego;
uprawnienia kontrolującego;
protokół z kontroli – wymagane elementy;
zastrzeżenia do protokołu.
2. Kontrola celno-skarbowa
sposób prowadzenia kontroli celno-skarbowej;
zasady dotyczące możliwości korygowania deklaracji w trakcie kontroli i po jej zakończeniu;
prawa i obowiązki kontrolowanego podczas kontroli celno-skarbowej;
zakończenie kontroli celno-skarbowej;
przekształcenie kontroli celno-skarbowej w postępowanie podatkowe i jakie ma to znaczenie dla podatnika.
Blok tematyczny IV
Czynności sprawdzające – Dział V Ordynacji podatkowej
1. Czynności sprawdzające – czego dotyczą, jakie informacje należy przekazywać, a jakie chronić?
2. Prawa i obowiązki Strony.
3. Czynności sprawdzające u kontrahenta kontrolowanego.
Koszt: 499zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 6 godzin szkolenia (od 9 – 15stej), w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie V
Własna Firma od A do Z
Cel i program 12-godzinnego kursu/2 spotkania
termin: 25-26. 03. 2023
Blok tematyczny I
Formalno-prawne procedury rejestracji działalności gospodarczej
Po zakończeniu kursu uczestnicy powinni posiadać wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne, aby uruchomić samodzielnie własną działalność gospodarczą
- Forma prawna a koncepcja biznesu.
- Rejestracja firmy w zależności od wyboru formy prawnej: KRS lub CEIDG.
- Wypełnianie wniosków o zarejestrowanie firmy/rejestracja online.
Blok tematyczny II
Prawne otoczenie firmy
- Podstawy z prawa cywilnego.
- Podstawy z prawa handlowego.
- Podstawy z Prawa Przedsiębiorców.
Blok tematyczny III
Podstawy prawa podatkowego i ewidencje podatkowe
- Podstawy prawa podatkowego – Ordynacja podatkowa.
- Podatek dochodowy od osób fizycznych (informacje ogólne, zasady opodatkowania, podstawowe obowiązki, zeznania podatkowe)
- Formy opodatkowania podatkiem dochodowym i ewidencje.
- Podatek od towarów i usług (uwagi ogólne, podstawowe obowiązki).
Blok tematyczny IV
Wstęp do samodzielnego prowadzenia rozliczeń finansowo-księgowych w małej firmie.
- Kto musi prowadzić pełną rachunkowość.
- Podatkowa księga przychodów i rozchodów.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Spis z natury na początek i na koniec roku podatkowego.
- Ewidencja VAT/wysyłka JPK.
Blok tematyczny V
Przedsiębiorca a administracja
- Technologie informatyczne wykorzystywane w procesie komunikowania się w biznesie (biznes.gov; EPUAP, ZUS PUE, e-urząd).
Blok tematyczny VI
Podstawowe elementy opracowywania biznes planu własnej firmy
- Pojęcie biznes planu i cel tworzenia biznes planu.
- Elementy składowe biznes planu dla uruchamianej działalności gospodarczej.
- Źródła informacji niezbędnych dla stworzenia biznes planu.
Koszt: 899 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 12 godzin szkolenia (od 9 – 15stej) – 2 dni, w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie VI
Ważne Zmiany w VAT 2022/2023 VAT SLIM 1, VAT SLIM 2, VAT SLIM 3
Cel i program 6-godzinnego szkolenia
termin: 1.02. 2023
termin: 8.02. 2023
Blok tematyczny I
Zmiany w podatku Vat 2022 r.
1. Grupa VAT jako nowa kategoria podatnika – uwagi ogólne.
2. Możliwość opodatkowania VAT niektórych usług finansowych, w tym obowiązek podatkowy, fakturowanie, odliczanie VAT, itp.
3. Szybki zwrot VAT dla podatników stosujących rozliczenia bezgotówkowe.
4. Zmiany w deklaracjach kwartalnych.
5. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (tzw. KSeF) w 2022 jako wstęp do obligatoryjnego stosowania. Wdrożenie procedur przygotowawczych do systemu obowiązkowego.
6. Zniesienie uciążliwych warunków dla faktur korygujących w zakresie posiadania dokumentacji uzgodnieniowej.
7. Transakcje łańcuchowe i dostosowanie przepisów dotyczących organizacji transportu w eksporcie towarów i WDT.
8. Określenie momentu ujęcia korekty WNT i importu usług.
9. Oświadczenia niezbędne przy sprzedaży budynków, lokali i budowli składane w akcie notarialnym.
10. Uproszczenie zasad odliczania podatku naliczonego z tytułu importu usług.
11. Zmiana terminu na zgłoszenie VAT-26 (samochody osobowe).
12. Zmiany w uldze na złe długi (wydłużenie okresu na zastosowanie ulgi, zniesienie różnych ograniczeń formalnych, wprowadzenie ulgi w odniesieniu do konsumentów).
13. Zastąpienie oznaczeń „SW” i „EE” jednym wspólnym oznaczeniem „WSTO_EE” (pakiet e-commerce).
14. Obowiązek stosowania określonych oznaczeń w razie korzystania z ulgi na złe długi.
Blok tematyczny II
Projektowane zmiany w podatku VAT na 2023 r.
Podatek VAT w 2022/2023 r. – propozycje zmian z pakietu „SLIM VAT 3” od 1 stycznia 2023 r.
1. Podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie.
2. WDT – doprecyzowanie kwestii związanej z otrzymaniem dokumentów z opóźnieniem (tj. w dacie powstania obowiązku podatkowego).
3. Uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczenia podstawy opodatkowania przy korektach in plus oraz in minus.
4. Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT.
5. Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line.
6. Podniesienie z 500 do 10 tyś. Zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że przekroczyła 98 %).
7. Brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej.
8. Wprowadzenie przepisu o braku obowiązku wystawienia faktury w przypadku, gdy wpłata zaliczki oraz dostawa towarów/usługa zostaną dokonane w tym samym okresie rozliczeniowym.
9. Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora.
10. Obniżenie 20% sankcji VAT do 10% oraz 15 % sankcji do 5%; możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe.
11. Umożliwienie zasad korygowania transakcji rozliczanych w ramach OSS oraz IOSS, gdy podatnik na moment jej składania nie korzysta z procedury OSS.
Koszt: 499 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 6 godzin szkolenia (od 9 – 15stej), w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Szkolenie VII
RODO, AML/CFT w praktyce biura księgowego
Cel i program 6-godzinnego szkolenia
Blok tematyczny I
RODO w praktyce biura księgowego
- Pojęcie danych osobowych – dlaczego dane, które wydają się nieistotne, mogą mieć aż takie znaczenie?
- Czy biuro rachunkowe powinno wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych?
- Zasady przetwarzania danych w biurze rachunkowym
- Bezpieczeństwo w RODO – dlaczego brak jest jednoznacznych kryteriów i wytycznych, czyli o podejściu opartym o ryzyko
- Różnica między analizą ryzyka a DPIA (oceną skutków dla ochrony danych) – czy i jak należy je przeprowadzić
- Obowiązek informacyjny – forma i treść. Przygotowanie klauzuli informacyjnej dla biura rachunkowego
- Wspólne przygotowanie wewnętrznej dokumentacji przetwarzania danych osobowych dla biura rachunkowego.
Blok tematyczny II
AML/CFT w praktyce biura księgowego
- Fakty i mity na temat obowiązywania i stosowania ustawy AML/CFT
- Ustawa AML/CFT „w pigułce” w odniesieniu do obowiązków instytucji obowiązanej .Omówienie obowiązków wynikających z ustawy w ujęciu praktycznym
- Ocena ryzyka instytucji obowiązanej, a ocena ryzyka klienta. Czynniki ryzyka
- Środki bezpieczeństwa finansowego – pojęcie i stosowanie
- Beneficjenci rzeczywiści – pojęcie, weryfikacja, rejestr
- Obowiązki dokumentacyjne – przeprowadzenie analizy ryzyka oraz omówienie i wypełnienie wzoru procedury wewnętrznej
- Obowiązek raportowania transakcji do GIIF – teoria i praktyka. Obowiązek informacyjny a tajemnica zawodowa.
Szkolenie w formule stacjonarnej/Poznań, Suchy Las
Koszt: 499 zł /netto + 23% VAT za 1 os.
Organizator zapewnia: 6 godzin szkolenia (od 9 – 15stej), w tym pytania i odpowiedzi, serwis kawowy.
Zapisz się na szkolenie już teraz!
Formularz zgłoszeniowy
Szkolenia stacjonarne
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
- potwierdzenie wpłaty prosimy o przesłanie na adres e-mail: szkolenia@mcstax.pl
- przed dokonaniem wpłaty na szkolenie w formule wyjazdowej prosimy o kontakt w celu potwierdzenia wolnego miejsca w wybranym terminie
- wypełniony i wysłany formularz zgłoszeniowy stanowi akceptację regulaminu szkoleń (dostępny poniżej)
- wpłaty za szkolenie należy dokonać na wskazany nr. konta:
MCS TAX Sp. z o.o.
62-002 Suchy Las
Ul. Zakątek 4
SANTANDER
96 1090 1346 0000 0001 4736 6890